Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


szukaj po słowie:

w dziale:




   
powrót do listy

Udostępnienie działki pod reklamę niekoniecznie działalnością gospodarczą
Udostępnienie części działki pod powierzchnię reklamową niekoniecznie musi być klasyfikowane jako działalność gospodarcza – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Właściciel gruntu postanowił sprzedać działkę. Do czasu znalezienia kupca wynajął jej część na banery reklamowe, głównie po to, aby pokryć koszty wydatków na tę nieruchomość. Organ podatkowy stwierdził, że od sprzedaży należy się podatek VAT. Były właściciel zaprzeczał temu, argumentując, że nie sprzedawał działki w ramach działalności handlowej, gdyż brak było jakiegokolwiek stopnia zorganizowania i profesjonalizmu dla tej czynności. Po wtóre sprzedawana działka należy do jego prywatnego majątku podczas gdy, ustawa o VAT dotyczy jedynie sprzedaży mienia związanego z działalnością handlową. Fiskus zgodził się z podatnikiem, ale tylko do części działki, na której nie stały banery. Co do reszty, kazał czynność opodatkować.

Wojewódzki Sąd Administracyjny jednak był innego zdania. Wyjaśnił, że to, aby uznać dany podmiot za podatnika VAT zależy od konkretnej sytuacji i okoliczności sprawy. A te w przedmiotowej sprawie, nie pozwalały na przyjęcie, że sprzedaż odbyła się w ramach prowadzenia działalności gospodarczej.

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 12 czerwca 2015 r., sygn. akt Sa/Wa 3193/14

18.08.2015

ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.