Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


szukaj po słowie:

w dziale:




   
powrót do listy

Wielkoformatowe reklamy nie naruszają dóbr osobistych
Warszawski Sąd Apelacyjny, rozpoznając pozew mieszkanki kamienicy skierowany przeciwko wspólnocie mieszkaniowej w sprawie uchwały, która pozwalała na umieszczenie reklamy zasłaniającej okna mieszkańcom, stwierdził, że taki baner nie narusza dóbr osobistych lokatorów.

Powódka w tej sprawie wskazywała, że powieszona reklama – ograniczająca dostęp światła - narusza jej prawo do prywatności, swobodnego korzystania z mieszkania oraz godność osobistą. Teza ta nie znalazła potwierdzenia w wyroku; sędziowie oddalając żądanie podkreślili, że co prawda zasłonięcie okna reklamą może być uciążliwe, ale takie zachowanie nie może zostać oceniane jako naruszenie dobra osobistego. Co więcej, sąd wskazał, że także pogląd, zgodnie z którym niemożność dostarczenia światła jest naruszeniem miru domowego czy immisją, jest mocno dyskusyjny. W takich sprawach otwarta pozostanie jedynie droga zaskarżania uchwał wspólnoty w przewidzianym prawem terminie.

Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 9.07.2010r. , sygn. akt VI ACa 1460/09

08.09.2010

ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.